- Video samples
- Audio samples
- Compact Disks
- Stage gallery
Vinko Globokar (*1934): Réponse à "Letters" après "Second thoughts" (1996)
Michel Roth (*1976): Die künstliche Mutter (The Artificial Mother) (2016)
Peter Maxwell Davies (1934-2016): Miss Donnithorne's Maggot (1974)
Andreas Eduardo Frank (*1987): Restore Factory Defaults (2017)
musiktheater/performance for voice, electronics, light and video (2017)
Hans Wüthrich (1937-2019): Wörter Bilder Dinge (1989/91)
Anne-May Krüger, mezzo-soprano
Sofia Gubaidulina (*1931): Das Gebet
Sofia Gubaidulina (*1931): Die Beichte des Wurms
Peter Maxwell Davies (1934-2016): The Medium (1/5) (1981)
Marcelo Cardoso Gama - stage director
Landestheater Tübingen
Karlheinz Stockhausen
"Stimmung" (1968)
Ensemble SoloVoices:
Svea Schildknecht, soprano
Francisca Näf, mezzo-soprano
Jean-Jacques Knutti, tenor
Jean-Christophe Groffe, bass
Anne-May Krüger, mezzo-soprano
Christian Zehnder, baritone
Georg Friedrich Händel
"Sta nell'ircana" (Ruggiero)
From: Alcina
Sayaka Sakurai, piano
Pjotr Ilitsch Tschaikowski
"Ach Tanya, Tanya" (Olga)
From: Evgenij Onegin
Sayaka Sakurai, piano
Erik Satie
"La Grenouille Américaine"
From: Ludions
Arrangement: Mike Svoboda
Johannes Brahms
"Soll sich der Mond nicht heller scheinen"
From: Deutsche Volkslieder (German folk songs)
Beate Anton, harp
Manuel de Falla
"Asturiana"
From: Siete Canciones Populares Espanolas
Beate Anton, harp
Luciano Berio
"Loosin yelav" and "Lo Fiolaire"
From: Folk Songs
Ensemble Gelberklang
Musical director: Alexander G. Adiarte
Live recording at Theaterhaus Stuttgart 2007
Erik Satie / Mike Svoboda - phonométrie
With music from Erik Satie (Sports et Divertissements, Ludions, Trois Poèmes d'Amour, Avant-dernières Pensées, Gnossienne No. 1) and Mike Svoboda (Twenty French Songs, Study No. 1, Five Canon Studies)
Anne-May Krüger - voice, barrel organ, toy piano, melodica
Stefan Hussong - accordion, toy piano, melodica
Mike Svoboda - trombone, melodica, arrangements
Pressestimmen
„As a performer, too, he [Mike Svoboda] is capable of integrating himself into the fold, shining as a soloist or leaving the limelight to others – “Phonometrie” is yet another proof of Hussong’s charismatic and charming character and especially of the many talents of Anne-May Krüger, whose voice oscillates between beguiling purrs and slightly obscene fantasies“
„Ihm gelingt das Kunststück, Satie auf die Spitze zu treiben, ohne ihm die Zähne zu ziehen, und das macht beim Hören wirklich Spaß, vor allem dann wenn sich Krüger mit manchmal wunderbar naiver, an Knabensoprane erinnernder Stimmzeichnung an Svobodas "French Songs" heranmacht.“
Dr. Stefan Drees, Klassik.com
„Gemeinsam mit den hervorragenden Musikern Stefan Hussong (Akkordeon) und Anne-May Krüger (Gesang) ist Mike Svoboda so ein facettenreiches Satie-Porträt gelungen, das klangliche wie ironische Aspekte von Saties Musik mit scheinbar einfachem Instrumentarium neu entdecken und klischeefern hören lässt.“
Meret Forster, BR-Online